16 Şubat 2013 Cumartesi

aFiyet OLsunn ;))


 
 

Venüs geri gidiyormuş ve bütün mesele buymuş J Gezegen hareketlerinin bu denli etkilediği kimler var meraktayım J aslında konum bu değil artık .. enerjim şükürler olsun yükseliyor yavaş yavaş mutluyum :) ama aslında sizinle daha önce paylaşımlarımdan farklı bir şeyi paylaşacağım bu yazımda .. yemek tarifleri bloğu değil benim sayfam takip edenler farkındadır aslında .. ama bugün ev arkadaşımın mımmm mımmm diyerek yediği ve benimde gerçekten beğenerek uydurduğum ;) bir makarna tarifimi sizinle paylaşmak geldi içimden .. yorumlarınızı da merak etmiyor değilim aslında .. görüntüsü itibariyle oldukça beğeni toplayan tabağımın, renkli makarnasının da tadını denemenizi tavsiye etmiyor değilim :) Ben üniversite hayatım boyunca ailemden uzakta 2 şekerpare ile hayatımı sürdürdüm ve evin aşçısı konumundaydım .. ve bu durumda benim özgürlüğümdü ne yaparsam onu yiyorlardı : ))  Şaka bir yana yani deneme yanılma gelişme süreçleri sonunda ve içimdeki istek doğrultusunda gelişerek bende yemek yapıp yedirme olayı zamanla tavan yaptı ve uydurma yemekler de bu dönemde gelişti diyebilirim .. Özgürlük her anlamda insanı geliştiren bi’şi.. öyle ki sonuca varmanız için bi zamana ihtiyacımız var ve bu zaman ve yaratıcı alan için annemizin ‘ ayh sen bırak ben onu  ben  2 dakika da yaparım, Çık çık çıkk ne hale geldi mutfak ,, yoook o öle yapılmaz, bırak sen kızımm ‘  ve buna benzer demeçlerinden uzaklaşmak bu anlamdaki İlk özgürleşme hareketimizdir.. ve bu biz kızları besler, mutfak anlamında ehlileştirir .. Bu döngü içerisinde hayatıma şuan başka bir şehirde devam etmemden mütevellit yine mutfakla aram gayet iyi , durmak yok yola devam kıvamında bir ilişkimiz var her anlamda .. :) sonuç itibariyle makarna tarifini alalım dediğinizi duyuyorum … makarnamın adı ‘ ilkyaz ‘ rengarenk ve insanın canını çektiren görüntüsü bana baharı hatırlattı sanırım ..

İlkyaz Makarna

*    1 adet havuç

*    1 adet kırmızı biber

*    1 adet yeşil biber ( koyu yeşil olanlardan )

*    1 adet soğan
 

*    1 çay bardağı süt


*    2 kişilik kadar makarna

*    Karabiber

*    Tuz

*    Biraz da sevgiii J

Olay şudur hemen anlatıyorum .. Sevgili soğanımızın canını yakacak da olsak , karamel rengine varıncaya kadar kısık ateşte durmadan kavuruyoruz .. iyice bronzlaştığında daha fazla canını yakmamak için bir tabağa alıp dinlendirebiliriz kendisini .. Bir tencerede zeytinyağında önce jülyen incecik incecik doğradığım şekerpare havucumuzu kavuruyoruz .. Bu karıştırma işlemini ben tüm malzemelerimi hazırladıktan sonra yapıyorum ki hiçbir malzemede siyah yanık lekeleri oluşmasın diye .. Biraz kendinden geçince kırmızı incecik doğranmış biberlerimiz ekliyoruz ki sevenleri ayırmak olmaz .. Onu da bayılttıktan sonra , sessiz sedasız yeşil biberlerimiz ekliyorum keza onlarda jülyen incecik doğranmıştır.. İyice kavrulan sebzeciklerimizin üzerine  önce  karamelize olmuş soğanlarımı ekliyoruz ardından bir tutam karabiber, tuz ve sütümüzü ekliyoruz ki şahane bi görüntü ve kokunun sizi cezbetmesine hayran kalacaksınız ;) ardından sütün çekilmesini bekleyeceksiniz altını kısıp .. Birazı çekilen sosumuzun içerisine yavaş yavaş haşlanan çubuk makarnalarımızı ekliyoruz .. Biraz alt üst ettikten sonra .. … Servisee  hazırr  : )) Afiyet olsun , canlar …

Sevgiylee …
 
 

2 yorum:

  1. ben bayılırım makarnaya tarifi deneyeceğim :)sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldinizz ;) Çok memnun oldum .. Mutlaaka deneyin çok memnun olurum :) ayrıca denedikten sonra yorumunuzu da bekliyorum ömür hanım ..;) Bir tane daha makarna tarifim var uydurma :)Onu da paylaşmayı düşünüyordum, sizin için öne alacağım o paylaşımımı :)

      Sil